§1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy littleplace.pl, działający pod adresem www.littleplace.pl jest prowadzony przez Ewę Hermanowską-Wnuk, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą „Little Place Ewa Hermanowska-Wnuk” w Poznaniu (61-023) przy ulicy Bnińskiej 26a lok. 4, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7123129309, REGON: 523774952.
- Sklep funkcjonuje na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie oraz w powszechnie obowiązujących przepisach prawa.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie mają następujące znaczenie:
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Dostawca – podmiot, który w związku z zawarciem Umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą, mającej za przedmiot Towar prezentowany w Ofercie Sklepu, jest zobowiązany do dostarczenia Klientowi tego Towaru;
- Dropshipping – model logistyczny sprzedaży za pośrednictwem Oferty Sklepu polegający na przeniesieniu procesu wysyłki towaru na Dostawcę. Sprzedawca zawiera z Klientem Umowę sprzedaży Towaru i przesyła Zamówienie Klienta do Dostawcy, który realizuje wysyłkę Towaru do Klienta. Dostawca nie jest stroną zawieranej przez Klienta Umowy sprzedaży;
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, występująca w charakterze Konsumenta, która zaakceptowała Regulamin oraz Politykę prywatności i cookies[a] i która nabywa Towary z wykorzystaniem usług Sklepu, tj. w ramach Oferty Sklepu;
- Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1610 z późn. zm.);
- Konsument – konsument w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, tj. osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Konto Klienta – konto w Sklepie indywidualnie przypisane do danego Klienta, w ramach którego gromadzone są informacje dotyczące każdego, odrębnego Klienta, zabezpieczone indywidualnym hasłem i uruchomiony po dokonaniu Rejestracji;
- Koszyk – oznacza funkcjonalność Sklepu, która prezentuje informacje o wybranych przez Klienta Towarach do zakupu oraz umożliwiająca Klientowi podanie i zmianę danych Zamówienia, w tym w szczególności: ilość Towarów, dane rozliczeniowe, formy płatności, sposób dostawy Towarów, adres dostawy Towarów wskazany przez Klienta;
- Newsletter – usługa polegająca na udostępnianiu w wiadomości e-mail przesyłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail treści cyfrowych w postaci materiałów reklamowych, informacyjnych, promocyjnych, po dokonaniu Rejestracji i wyrażenia przez Klienta zgody na otrzymywanie Newslettera;
- Oferta Sklepu – katalog Towarów składający się z pojedynczych ofert odnoszących się każdorazowo do danego Towaru, zarządzany przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu www.littleplace.pl;
- Podmiot realizujący płatność – podmiot zewnętrzny w stosunku do Sprzedawcy i Dostawcy, pośredniczący przy realizacji płatności za pomocą przelewu bankowego lub płatności kartą płatniczą;
- Prawo pocztowe – ustawa z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1640 z późn. zm.);
- Towar – prezentowany w Ofercie Sklepu towar, który może stanowić przedmiot Umowy sprzedaży;
- Polityka prywatności i cookies – dokument umieszczony w Sklepie, szczegółowo określający informacje dotyczące plików cookies, przetwarzanych przez Sprzedawcę jako administratora danych osobowych i stosowanych przez niego sposobach ochrony prywatności Klientów;
- Prawo własności przemysłowej – ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1170 z późn. zm.);
- Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną, o której mowa w art. 331 § 1 Kodeksu cywilnego, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu;
- Rejestracja – proces utworzenia przez Klienta Konta Klienta w Sklepie, dokonany z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu, wiążący się z podaniem danych osobowych;
- RODO – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119/1, z 4.5.2016);
- Sklep – strona internetowa prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem www.littleplace.pl;
- Sprzedawca – Ewa Hermanowska-Wnuk, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą „Little Place Ewa Hermanowska-Wnuk” w Poznaniu (61-023) przy ulicy Bnińskiej 26a lok. 4, na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP: 7123129309, REGON: 523774952, telefon: 505 044 600; adres e-mail: sklep@littleplace.pl, adres do korespondencji: ul. Bnińska 26a/4, 61-023 Poznań;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży w rozumieniu art. 535 § 1 Kodeksu cywilnego, mająca za przedmiot Towar/Towary, zawierana pomiędzy Sprzedawcą jako sprzedającym, a Klientem jako kupującym;
- Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu, na zasadach określonych w Regulaminie;
- Ustawa o ochronie danych osobowych – ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1781 z późn. zm.);
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 287 z późn. zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.);
- Zamówienie – oświadczenie woli złożone przez Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży ze Sprzedawcą za pośrednictwem Usługi elektronicznej, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów, na warunkach zgodnych z Regulaminem.
- Niniejszy Regulamin stanowi regulamin, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy Regulamin określa zasady działania i korzystania ze Sklepu, który prezentuje Towary i Usługi elektroniczne w asortymencie Sklepu, a także określa w szczególności:
- warunki korzystania ze Sklepu,
- zasady dokonywania Rejestracji i korzystania z Konta Klienta w Sklepie,
- warunki składania Zamówień na zakup Towarów w Sklepie,
- warunki realizacji Zamówień złożonych w Sklepie,
- zasady składania reklamacji i rozpatrywania ich przez Sprzedawcę.
§2. Warunki korzystania ze Sklepu
- Do korzystania ze Sklepu konieczne jest spełnianie przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, minimalnych wymagań technicznych, tj. posiadanie urządzenia końcowego z dostępem do internetu i przeglądarką internetową typu Google Chrome, Safari, Microsoft Edge, Mozilla Firefox lub Opera w aktualnej wersji[h].
- Do korzystania ze Sklepu wymagane jest włączenie obsługi plików cookies w przeglądarce internetowej. Przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu, Sprzedawca prosi Klienta o złożenie oświadczenia dotyczącego cookies. Pliki cookies dotyczące Sklepu mogą być skasowane w każdym czasie za pomocą odpowiednich opcji dostępnych w przeglądarce internetowej lub za pośrednictwem odpowiednich programów. Do korzystania z Newslettera dodatkowo wymagane jest posiadanie poczty elektronicznej.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w szczególności przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilność Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta, w najszerszym dozwolonym przez prawo zakresie.
- Sklep jest prowadzony w języku polskim i jest skierowany do nieokreślonej liczby odbiorców.
- Sprzedaż odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Adres do wysyłki powinien znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Klientowi zabrania się jakichkolwiek działań, które mogłyby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym ingerowania w zawartość Sklepu lub jego elementy techniczne czy dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Ponadto, Klient nie jest uprawniony do wykorzystywania Sklepu do innych celów niż jego przeznaczenie, w szczególności do prowadzenia za pomocą Sklepu jakiejkolwiek działalności komercyjnej, reklamowej, promocyjnej, rozsyłania spamu, dostarczania treści bezprawnych, naruszających prawo lub dobre obyczaje itp.
- Warunkiem korzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy sprzedaży jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez jego akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia Regulaminu i zobowiązuje się do jego przestrzegania, do korzystania ze Sklepu oraz z Usług elektronicznych zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania z niektórych funkcji Sklepu, w szczególności możliwości składania Zamówień lub dodawania komentarzy lub opinii, w tym może usunąć lub zablokować Konto Klienta w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu.
§3. Umowa o świadczenie Usług elektronicznych
- Sprzedawca świadczy za pośrednictwem Sklepu w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie następujące bezpłatne Usługi elektroniczne: Konto Klienta, Newsletter.
- Umowa o świadczenie danej Usługi elektronicznej zostaje zawarta odpowiednio:
- Konto Klienta – z chwilą dokonania Rejestracji, zgodnie z poniższymi warunkami, na czas nieoznaczony;
- Newsletter – z chwilą dokonania Rejestracji i wyrażenia zgody przez Klienta na otrzymywanie Newslettera, na czas nieoznaczony.
- Sprzedawca zastrzega możliwość wyboru oraz zmiany rodzaju, form i sposobu udzielania dostępu do ww. Usług elektronicznych.
§4. Rejestracja i Konto Klienta
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest do dokonania Rejestracji:
- podając wymagane dane, w szczególności: imię i nazwisko, e-mail, numer telefonu, adres, login oraz hasło,
- akceptując niniejszy Regulamin oraz Politykę prywatności i cookies, oraz
- wyrażając zgodę na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do obsługi i świadczenia Usług elektronicznych oraz do obsługi i realizacji Zamówień Klienta.
Przez Rejestrację Klient oświadcza, że podane dane są zgodne z prawdą.
- Po dokonaniu Rejestracji zgodnie z powyższym, Sprzedawca wysyła potwierdzenie zarejestrowania Konta Klienta na wskazany przy Rejestracji adres e-mail i z tą chwilą Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta.
- Logowanie do Konta Klienta odbywa się przy użyciu danych podanych przy Rejestracji, które Klient w każdej chwili ma prawo zmodyfikować.
- Świadczenie Usługi elektronicznej w postaci Konta Klienta polega na udostępnieniu Klientowi panelu umożliwiającego zapoznanie się z informacjami dotyczącymi Towarów, składanie Zamówień, otrzymywanie powiadomień odnośnie Zamówień.
- Klient ma obowiązek zachowania w tajemnicy loginu i hasła do swojego Konta Klienta. Za wszelkie działania związane z posługiwaniem się loginem i hasłem do danego Konta Klienta odpowiedzialny jest Klient. Sprzedawca wskazuje, iż nigdy nie zwraca się do Klienta o udostępnienie hasła w jakiejkolwiek formie.
§5. Newsletter
- Świadczenie Usługi elektronicznej w postaci Newslettera polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę w sposób cykliczny wszelkiego rodzaju materiałów reklamowych, informacyjnych, promocyjnych (w tym banerów reklamowych, reklam kontekstowych), pochodzących zarówno od Sprzedawcy, jak również od podmiotów trzecich na adres e-mail podany przez Klienta.
- Klient może wyrazić zgodę na przesyłanie mu informacji handlowych, w tym informacji handlowych drogą elektroniczną, poprzez wybór stosownej opcji w formularzu rejestracyjnym lub w późniejszym terminie za pośrednictwem Konta Klienta[i].
- Świadczenie Usługi elektronicznej w postaci Newslettera jest możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu Regulaminu.
- Klient ma prawo zrezygnować z otrzymywania Newslettera w każdym czasie za pośrednictwem Konta Klienta.
§6. Zasady dokonywania Zamówień
- Klienci posiadający Konto Klienta, jak również Klienci niezarejestrowani mają możliwość składania Zamówień na Towary przedstawione w Sklepie, na zasadach opisanych poniżej.
- Klient dokonuje Zamówienia w Sklepie za pośrednictwem formularza Zamówienia, po dodaniu do Koszyka Towarów, których zakupem jest zainteresowany.
- Po wyborze Towarów Klient przechodzi do Kasy za pomocą przycisku „Przejdź do kasy”, podaje dane konieczne do zrealizowania Zamówienia lub sprawdza poprawność danych i wybiera formę płatności oraz dostawy.
- Po dokonaniu wyboru formy dostawy Towarów i formy płatności w podsumowaniu Zamówienia pojawią się informacje o łącznej cenie za Towary, o kosztach przesyłki i o wszelkich dodatkowych kosztach związanych z realizacją Zamówienia.
- Złożenie Zamówienia następuje z chwilą naciśnięcia przycisku „Kupuję i płacę” pod prawidłowo wypełnionym formularzem Zamówienia. Przed akceptacją Zamówienia z obowiązkiem zapłaty pojawia się informacja o łącznej cenie za Towary oraz o wszelkich dodatkowych kosztach, jakie Klient zobowiązany jest ponieść w związku z realizacją Zamówienia.
- Złożenie Zamówienia na opisanych zasadach stanowi złożenie przez Klienta oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów w nim wskazanych, skierowanej do Sklepu.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail zawierającą potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji, wraz z potwierdzeniem wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
- Odmowa przyjęcia Zamówienia nastąpi wówczas, gdy:
- podane przez Klienta dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości;
- zaistniały zdarzenia losowe, na które Sprzedawca nie miał wpływu.
- W przypadku, gdy:
- wybrany przez Klienta Towar jest niedostępny i zawarcie Umowy sprzedaży jest niemożliwe;
- Klient nie opłacił Zamówienia w terminie 7 dni od dnia przesłania potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji,
Zamówienie zostaje anulowane w całości lub w części, o czym Klient otrzyma informację w formie elektronicznej na podany przez niego adres e-mail. Dokonana przez Klienta zapłata za zamówiony Towar, który nie mógł być dostarczony, zostanie przez Sprzedawcę zwrócona niezwłocznie po skutecznym poinformowaniu Klienta o braku możliwości zrealizowania Zamówienia.
- Do Zamówienia może być wystawiona faktura VAT, jeżeli Klient będący Konsumentem chciałby otrzymać fakturę VAT lub jeżeli obowiązek jej wystawienia wynika z przepisów prawa.
§7. Realizacja Zamówień
- Zamówienia realizowane są w Dni robocze, przy czym Zamówienia złożone po godzinie 13:00, a także w soboty, niedziele i święta[j][k] są przyjmowane do realizacji w najbliższym Dniu roboczym. Termin realizacji Zamówienia będzie każdorazowo podawany przy składaniu Zamówienia.
- Sprzedawca rozpoczyna realizację Zamówienia po zaksięgowaniu zapłaty na rachunku bankowym Sklepu lub po otrzymaniu informacji z systemu Podmiotu realizującego płatność informacji o jej realizacji.
- Koszty dostarczenia Towaru przez firmę kurierską, które Klient ponosi oprócz ceny za Towar, są podawane w Sklepie przy składaniu Zamówienia.
- W przypadku wybrania przez Klienta opcji doręczenia Towaru przez kuriera, wydanie Towaru Klientowi następuje w momencie wydania przez Dostawcę zamówionych Towarów firmie kurierskiej.
- Sprzedawca dostarcza Klientowi dokument sprzedaży w postaci faktury VAT, jeśli obowiązek jej wystawienia wynika z przepisów prawa lub jeżeli Klient będący Konsumentem zgłosił chęć otrzymania faktury VAT, albo paragon.
- Z chwilą odebrania Towarów Klient jest zobowiązany do zbadania dostarczonych Towarów w czasie i w sposób przyjęty dla ich rodzaju.
- W sytuacji, w której zamówione Towary nie zostaną odebrane w terminie 14 dni przez Klienta, Sprzedawca może odstąpić od umowy sprzedaży, informując o tym Klienta.
§8. Towary. Ceny i formy płatności
- Wszystkie ceny Towarów wskazane pod każdym Towarem wyrażone są w złotych polskich (PLN) i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT według obowiązującej stawki. Podane ceny nie zawierają kosztów dostawy i płatności, a całkowity koszt Zamówienia wskazany jest na formularzu Zamówienia.
- Cena podana przy każdym Towarze jest wiążąca od chwili złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Koszty dostarczenia Towaru uzależnione są od czynników takich jak: sposób dostarczenia Towaru do Klienta, wartość lub wielkość Zamówienia i podawane są każdorazowo przy wyborze sposobu dostarczenia Towaru przez Klienta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo ustalenia minimalnej wartości Zamówienia, przy której przekroczeniu dostawa będzie darmowa. Całkowity koszt Zamówienia, czyli cena Towarów powiększona o koszty dostawy, podawany jest w Koszyku przed złożeniem Zamówienia przez Klienta.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione Towary z dostawą na terytorium Polski:
- płatność gotówką przy odbiorze – w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczyna się po potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji;
- przelew (tradycyjny) na rachunek bankowy Sprzedawcy – w tym przypadku Klient powinien dokonać zapłaty w terminie 7 dni od dnia przesłania potwierdzenia, o którym mowa w §6 ust. 8 powyżej, a realizacja Zamówienia rozpoczyna się po uznaniu rachunku bankowego Sprzedawcy kwotą przelewu;
- przelew elektroniczny lub karta płatnicza w jednym z systemów płatności elektronicznych akceptowanych przez Sprzedawcę – w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania operacji od Podmiotu realizującego płatność.[l][m]
- W przypadku wybranych Towarów, bądź w zależności od ilości zamówionych Towarów, Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyłączenia niektórych form płatności za Zamówienie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wyłączenia formy płatności “płatność gotówką przy odbiorze” Klientowi, który nie odebrał wcześniej zrealizowanego Zamówienia płatnego przy odbiorze, bez względu na formę odbioru lub dostawy. Przywrócenie formy dokonania zapłaty “płatność gotówką przy odbiorze” dla danego Klienta następuje po złożeniu i odebraniu kolejnego Zamówienia opłaconego w inny sposób niż “przy odbiorze”.
- Forma płatności może być uzależniona od rodzaju Towaru i/lub miejsca odbioru Zamówienia.
- Własność Towaru będącego przedmiotem Umowy sprzedaży przechodzi na Klienta z chwilą doręczenia towaru do Klienta.
§9. Informowanie o Towarach
Zamieszczone w Sklepie informacje o Towarach nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 Kodeksu cywilnego, lecz zaproszenie do zawarcia Umowy sprzedaży w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
§10. Prawo odstąpienia od umowy
- Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 (czternastu) dni bez podania przyczyny. Termin liczony jest od dnia objęcia rzeczy w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy dotyczącej świadczenia Usługi elektronicznej, od dnia zawarcia tej umowy.
- Konsument korzysta z prawa do odstąpienia od umowy składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz dostarczając Towar do Sklepu. Do oświadczenia, o którym mowa powyżej, należy dołączyć dowód zakupu Towaru lub w inny sposób udokumentować zakup. Sprzedawca rekomenduje złożenie oświadczenia o odstąpieniu za pośrednictwem adresu e-mail: sklep@littleplace.pl. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy za pośrednictwem adresu e-mail, Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Konsument ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiej samej metody, jakiej użył Konsument, w ciągu 14 dni od dnia otrzymania od Konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania przez Sklep zwracanego Towaru.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez Konsumenta dodatkowych kosztów. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru.
- Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi, jeżeli zawarł on umowę w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.
§11. Tryb postępowania reklamacyjnego dla Usług elektronicznych
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy i zakłócenia w świadczeniu Usług elektronicznych czy brak możliwości dostępu do Usług elektronicznych, wywołane przyczynami niezawinionymi przez Sprzedawcę, w szczególności w wyniku działania siły wyższej bądź podmiotów trzecich.
- Klientowi przysługuje uprawnienie do złożenia reklamacji w przedmiocie nienależytego świadczenia Usługi elektronicznej przez Sprzedawcę, przesłanej elektronicznie na adres e-mail sklep@littleplace.pl lub pocztą na adres: ul. Bnińska 26a/4, 61-023 Poznań, z dopiskiem ‘Reklamacja odnośnie świadczenia usług online’. Reklamacja powinna zawierać następujące dane Klienta: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej podany przy Rejestracji oraz opis problemu, jaki pojawił się w związku z korzystaniem z Usługi elektronicznej.
- Sprzedawca powinien rozpatrzyć reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. W sytuacji niemożności rozpoznania reklamacji w ww. terminie Sprzedawca powiadomi Klienta o powyższym ze wskazaniem przyczyn takiego stanu rzeczy oraz przewidywanym terminie ostatecznego rozstrzygnięcia. Niezwłocznie po rozpatrzeniu reklamacji, Sprzedawca udzieli Klientowi odpowiedzi w sprawie reklamacji. Odpowiedź zostanie przesłana w takiej samej formie, w jakiej złożona została reklamacja na adres poczty elektronicznej lub adres korespondencyjny Klienta podany przez niego w reklamacji.
- W przypadku, gdyby informacje podane w reklamacji wymagały uzupełnienia, Sprzedawca przed rozpatrzeniem reklamacji zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie w wyznaczonym terminie. W takim przypadku, termin, o którym mowa w ust. 3 powyżej biegnie od momentu otrzymania uzupełnionej reklamacji przez Sprzedawcę.
§12. Odstąpienie i rozwiązanie umowy o świadczenie Usług elektronicznych
- Klientowi przysługuje uprawnienie do rozwiązania umowy o świadczenie Usług elektronicznych zawartych na czas nieoznaczony, tj. Konta Klienta i Newslettera, w każdym czasie ze skutkiem natychmiastowym poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: sklep@littleplace.pl, odpowiednio z prośbą o usunięcie Konta Klienta i/lub rezygnacji z otrzymywania Newslettera.
- Sprzedawca może rozwiązać umowę o świadczenie Usługi elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony za wypowiedzeniem, gdy Klient narusza Regulamin, w szczególności gdy dostarcza treści o charakterze bezprawnym. Oświadczenie o rozwiązaniu umowy może być złożone po bezskutecznym wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń z wyznaczeniem stosownego terminu. Rozwiązanie umowy następuje w takim wypadku z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
§13. Reklamacje
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z Umową sprzedaży po jego wydaniu Klient ma prawo złożyć reklamację.
- W celu rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę Klient powinien dostarczyć reklamowany Towar wraz z dowodem zakupu tego Towaru do Sklepu. W składanej reklamacji Klient powinien opisać problem będący podstawą jej złożenia, dostrzeżone wady Towaru oraz czas ich ujawnienia.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, pocztą elektroniczną lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
- Reklamowany Towar, dowód zakupu i reklamację należy odesłać na adres[n][o] Dostawcy znajdujący się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, każdorazowo podawany Klientowi przez Sprzedawcę.
- Towar powinien być odpowiednio zabezpieczony przed uszkodzeniem w trakcie transportu.
- Bezpośredni koszt odesłania reklamowanego Towaru ponosi Klient.
- Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, związanego z obowiązkiem zwrotu pieniędzy przez Sprzedawcę, nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.
- Sprzedawca zastrzega, że przesyłki odesłane za pobraniem nie będą odbierane i zarówno Sprzedawca, jak i Dostawca nie odpowiadają za jakiekolwiek koszty związane z takimi przesyłkami.
- Sprzedawca nie jest producentem Towarów oferowanych za pośrednictwem Sklepu.
§14. Promocje i wyprzedaże
- Na stronach Sklepu mogą znajdować się informacje o promocjach.
- Promocji nie można łączyć z innymi promocjami Sklepu, chyba że regulamin danej promocji będzie stanowił inaczej.
- Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba Towarów. Realizacja takich Zamówień następuje według kolejności wpływu potwierdzonych Zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych tą formą sprzedaży.
§15. Prawa własności intelektualnej, prawa autorskie
- Wszelkie prawa własności intelektualnej, w tym majątkowe prawa autorskie do Sklepu, treści w nim zamieszczonych (słownych i graficznych) przysługują Sprzedawcy i w żadnym zakresie nie zostają przeniesione na Klienta, ani nie zostaje udzielona licencja na ich korzystanie, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.
- Wszelkie prawa własności intelektualnej obejmujące znaki towarowe, logotypy, wizerunki Towarów należą do podmiotów trzecich będących ich producentami lub importerami i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów Prawa własności przemysłowej, a Sprzedawca pozostaje uprawniony do posługiwania się nimi w ramach działania Sklepu i na potrzeby identyfikacji Towarów celem przedstawienia asortymentu Sklepu.
- Klient zobowiązuje się do respektowania powyżej opisanych praw i w żadnym zakresie nie pozostaje uprawniony ani upoważniony do posługiwania się nimi w jakimkolwiek celu, bez uprzedniej wyraźnej pisemnej zgody Sprzedawcy lub podmiotu uprawnionego.
§16. Odpowiedzialność Klientów
- Niedopuszczalne jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, niezgodnych z rzeczywistym stanem rzeczy oraz rozsyłanie i umieszczanie niezamówionej informacji handlowej.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, niniejszym Regulaminem oraz dobrymi obyczajami i oraz powszechnie przyjętymi zasadami postępowania, przy poszanowaniu praw osób trzecich. W szczególności niedozwolone jest korzystanie ze Sklepu w sposób zakłócający jego funkcjonowanie oraz zabronione jest korzystanie z Newslettera w celu destabilizacji pracy, poufności lub integralności modułu mailingowego, innych systemów komputerowych należących do Sprzedawcy lub osób trzecich, a także naruszenia integralności lub poufności danych zgromadzonych w takich systemach informatycznych oraz prowadzenie działalności gospodarczej za pomocą Newslettera.
- W przypadku naruszenia któregokolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu przez Klienta, Sprzedawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania świadczenia Usług elektronicznych na rzecz Klienta.
§17. Ochrona danych osobowych i cookies
Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych Klientów oraz polityki cookies opisane są w odrębnym dokumencie (Polityka prywatności i cookies), dostępnym na stronie Sklepu.
§18. Kontakt
Klient ma możliwość kontaktu ze Sprzedawcą:
- za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu Prawa pocztowego, pod adresem: ul. Bnińska 26a/4 61-023 Poznań;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, pod adresem e-mail: sklep@littleplace.pl;
- telefonicznie, pod numerem: 505 044 600 (koszty połączenia według taryfy operatora Klienta).
§19. Postanowienia końcowe
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w szczególności z przyczyn prawnych, technicznych, organizacyjnych. Zmieniony Regulamin będzie publikowany każdorazowo na stronie internetowej Sklepu.
- Prawa i obowiązki Sprzedawcy oraz Klienta określa wyłącznie niniejszy Regulamin oraz obowiązujące w Polsce przepisy prawa.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży i / lub umowy o świadczenie usług elektronicznych na zasadach ogólnych i w granicach wynikających z obowiązujących przepisów prawa, z tym zastrzeżeniem, iż w odniesieniu do Klientów będących Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego zawinienia i w granicach straty rzeczywiście poniesionej.
- W najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym Klienta.
- Regulamin stanowi integralną część Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem za pośrednictwem Sklepu oraz umowy o świadczenie Usług elektronicznych.
- Obowiązujący Regulamin każdorazowo dostępny jest w Sklepie, zgodnie z postanowieniami wstępnymi.
- Klient może uzyskać nieodpłatnie dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem strony internetowej Sklepu, w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie, zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego, a zwłaszcza Kodeksu cywilnego, Ustawy z o prawach konsumenta, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, oraz innych odpowiednich ustaw.
- Gdyby jakiekolwiek postanowienie Regulaminu okazało się nieważne albo bezskuteczne, nie wpływa to na ważność i skuteczność pozostałych jego postanowień.
- Wszelkie spory powstałe w związku z korzystaniem ze Sklepu oraz w związku z wykonaniem określonych w Regulaminie stosunków cywilnoprawnych będą w pierwszej kolejności rozstrzygane polubownie, a następnie przez sąd właściwy według powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Klient może skorzystać z platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR), zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich). Europejska platforma ODR ma ułatwiać niezależne, bezstronne, przejrzyste, skuteczne, szybkie i sprawiedliwe pozasądowe rozstrzyganie przez Internet sporów między konsumentami i przedsiębiorcami dotyczących zobowiązań umownych wynikających z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług zawieranych między konsumentami mieszkającymi w Unii Europejskiej a przedsiębiorcami mającymi siedzibę w Unii Europejskiej. Platforma ODR znajduje się pod adresem:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=PL